Alla kan göra något

Idag så nu när jag skulle sluta så kom en jobbarkompis till mig o började prata om sin organisation eller ja "foundation" inte sån foundation tjejer utan en organistation eller vad jag ska kalla de, hur som helst så lämna hon en lapp om att man kunde skänka 100kr så ger man ett barn i Filippinerna en/flera julklappar. Man kan väl inte göra mycke annat än att skänka ellerhur?
Det började med att hon starta det här då & sen (jag vet ente efter hur lång tid) ringde hennes sponsor och sa att han skänkte ½miljon svenska kronor till hennes organisation för att bygga ett barnhem i Filippinerna, ni kan ju med era egna små fingrar räkna ut att det är runt 7miljoner filippinska pengar.. Detta är ju som en dröm som blivit sann. Och nu i vinter eller ja sommar är det ju där, så ska dom börja bygga det! Jag kan inte riktigt fatta att man som en helt vanlig människa bara kan starta ens sån grej och sen få byggt ett barnhem till fattiga/hemlösa barn! Jag är totalt impad samtidigt som jag känner mig som en snål jävel. Kanske det är dags och sluta klaga?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback