önska & tveksamheter.

läste pauline blogg nu innan & hon hade gjort ett test, om du var en bra flickvän eller va det hette. iaf, så fick pauline högsta betyg vilket jag också fick till min stora förundran. ibland undrar man? iaf, väl inne på vecko revyn där testet fanns snubbla jag över en tjej som hette tove & som bodde i new york. självklart var jag tvungen & snoka lite & nu önskar man faktiskt att man va där. hade varit helt förbannat grymt! typ jobbat som au pair & läst engelska & tänk, shoppa på manhattan !!! ;O jisses. trots att man kan drömma kommer verkligheten oftas ikapp mig efter någon minut som inte låter mig njuta ett dugg utan istället trycka ner mig så långt ner i mina skor som möjligt & ställer frågorna såsom: hur ska du ha råd att bo & plugga där? kommer du kunna ta hand om barn? kommer du ens klara engelskan i skolan där? (man måste ju läsa även om man jobbar som au pair). ja, så nu känns det som man är på ruta ett igen! vad ska jag göra med mitt liv? ska jag plugga, jobba, resa? jag vill ju resa men de kommer inte inträffa såvitt jag inte jobbar först något år. kommer jag då hitta jobb? plugga, kommer jag orka det direkt till hösten? kommer jag ha råd med studielånen? frågorna är många & jag har fortfarande inte svar på ett dyft. känns väldigt pressande, & det lär ju inte bli bättre känns det som.

iaf. dagen har tillbringats i SKOLAN, faktiskt förvånansvärt många timmar haha. började klockan 8 som vanligt på tisdagar, fast idag fick man ju skjuts av nina, & det tackar vi mycket för, 20minuter extra fick jag sova;D ih. iaf, jag & sosso gjorde klart öhm vad ska jag säga, typ hur vi ska filma? nu är det bara bildmanuset som vi ska ÖSA med, annars får vi en ig-varning efter sportlovet & det tänker jag inte ta. aldrig att jag vill ha en ig-varning, nej! eld i baken & full i farten! projektarbetet tillbringade vi lite grann tid med också, hälften av papprena har vi typ fått in, & på fredag ska alla vara inne & vi ska äntligen börja ösa över all rolig information till en dator! wooo. inte en dag för tidigt kan jag ju säga! svenskan var dryg, vi gick till lärarummet efter ett tag där vi satt & väntade på siv. david & nicklas som ständigt är på högsockernivå eller vad jag ska säga smittade ner mig totalt & jag satt & garvade & drog lika torra skämt som dom! iaf, siv kom efter många om & men & putta in oss i uranus där vi skulle kolla på extra material på dogville medans hon hade betygsnack med var & en av oss. det slutade med jag somnade & blev väckt med en penna i munnen av johan! sen pallra jag mig till siv & jag kan nog inte bli särsklit gladare, ett mvg i kulturhistoria! wiie. dock krävdes ju inte alltför stor ansträning till detta, men fint ser det ut i betygen iaf! väl hemkommen satte jag mig ner i köket för att jobba med islam (prov på torsdag) & jag gjorde faktiskt en del frågor, ganska chockad av mig själv, funderar på & göra klart alla ikväll så det bara är att plugga på dom imorgon!
wish me good luck! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback