blir så trött!

inte nog med att skoldagen har soggat ner en rejält men vädret & pluggandet för islamsprovet imorron har dratt ner min lust. jag e så trött så har lust & skita i allting, just när jag hade fått upp mitt engagemang till saker. åh! ente fick man tränat heller, skolfan!!!!¤"¤#%&#



det är svårt att hålla den där balansen mellan att vara lite barnslig & vuxen tycker jag.
när man väl agerar vuxet så känner man sig nöjd så sätt, man tror man kommit över sin barnsliga sida. men sen finns det ibland en liten irriterande sidan inom sig som bara vill vara barnslig för att det är så man verkligen är, vill, eller känner. trots du kanske har gjort "rätt" & agerat vuxet mot någon så känns det endå inte "rätt" för dig själv men man gör det för att det ska bli så bra som möjligt, vad ska jag säga man offrar sina egna känslor för någon annans lycka? men sen kan de ju också vara så att när man agerat barnsligt känns det "rätt", men det kan endå kännas dåligt för en själv, även om man agerat så som man verkligen känner. & självfallet kan man agera barnsligt & ångra sig att man inte agerade vuxet, fast det är nog inte många som säger erkänner att dom agerade barnsligt, (det är ju så svårt att medge att man har/gjort fel i dagens samhälle)

har läst denna texten alldeles för många gånger nu så börjar bli lite snurrig, men jag försökte iaf förklara något som vi alla upplever varje dag & i NÄSTAN varje samtal med någon. eller?

Kommentarer
Postat av: sandra

man får va barnslig ibland, de gör livet roligare.

2008-01-23 @ 22:04:26
Postat av: Sofie

jag fattar inte :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback